CECHA NAUKI

Cechą nauki ubiegłego wieku było przywiązanie do wybranej dziedziny badań i miejsca pracy. Do fotela profe­sorskiego na ogół przyrastało się na całe życie.’Wystarczy spojrzeć w. biografie uczonych Uniwersytetu Jagiellońskie- . go. Taką’ stabilność’ ukształtowała tradycja.- I nie tylko, ‚W. statutach miejskich Bolonii z 1432 r. przewidziano karę śmierci dla każdego ze. stopniem doktora, kto ośmieli się przenieść z badaniami naukowymi do innego ośrodka uniwersyteckiego bez zezwolenia, ojców miasta. Zjawisko mobilności w społecznościach naukowych jest jednak tak stare jak wiedza. Drenaż mózgów, poszukiwa­nie nowych możliwości rozwoju badań występowały już w czasach antycznych. Masowo podążali uczeni do Aten nie tylko z greckich miast (w okresie od 500 do 200 r. p.n.e), a następnie z tego ośrodka do Aleksandrii.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mówią, że technika nie jest dla kobiet- ja jestem tego przeciwieństwem. Mam na imię Barbara i od lat interesuję się wszystkim co związane z techniką. Będę tu opisywała swoje doświadczenia i eksperymenty, a więc mam nadzieję, że wytrwacie przy tym ze mną!